Hamownia podwoziowa

Jako jedyni w powiecie Ciechanowskim i okolicy posiadamy profesjonalną hamownię V-Tech VT-4 - 4x4 umożliwiającą inercyjny pomiar mocy i momentu obrotowego silników samochodowych i motocyklowych. Hamownia daje możliwość pomiaru samochodu o mocy do 900 KM. Oferujemy także chiptuning dla większości samochodów - jesteśmy dealerem firmy V-Tech, lidera na rynku chiptuningu. Szczegóły znajdą państwo w zakładce V-Tech Tuning

Dzięki hamowni dokładnie wiemy co dały nasze elektroniczne modyfikacje(Chiptuning, RedBox). Dodatkowo każdy nasz klient może dowiedzieć się o aktualnej mocy swojego auta. Daje to dobry pogląd na przyszłe modyfikacje, diagnozuje sprawność auta i ewentualne usterki (objawiają się one poprzez mniejszą moc czy zaburzoną krzywą momentu obrotowego). Zaletą pomiaru na naszej hamowni jest dokładność oraz duża powtarzalność wyniku. W rzeczywistości w każdej sekundzie pomiaru transkoder hamowni dostarcza 5000 informacji o chwilowej wartości momentu obrotowego i mocy - jeden liniowo niezależny punkt pomiarowy umieszczany jest na wykresie co 0,0002 sekundy. Błąd wyznaczenia chwili czasowej jest mniejszy niż 0,000015 s. (piętnaście milionowych sekundy).

Takiej dokładności i precyzji nie oferuje żadne inne rozwiązanie musisz to zobaczyć, aby w pełni docenić możliwości systemu TrueForce.


Cennik pomiarów na hamowni 4x4

Pomiar inercyjny

Pomiar inercyjny polega na rozpędzaniu auta na hamowni, a następnie, po wysprzęgleniu, na oczekiwaniu, aż auto zatrzyma się, bez użycia hamulca. Obciążeniem silnika są: masa rolek i opory toczenia oraz opory mechanizmu napędowego. Czas pomiaru to ok. 10-30 sekund pełnego obciążenia i kilka minut swobodnego toczenia się po hamowni aż do zatrzymania. Moc i moment mierzone są jako funkcje przyśpieszenia samochodu na rolkach (moc, moment na kołach) oraz jego zwalniania (moc i moment strat). Ich suma tworzy wynik reprezentujący moc i moment silnika.


Proces pomiaru na hamowni inercyjnej przebiega następująco:

  • Pojazd wjeżdża na hamownię. Winda opuszcza auto na rolki i odblokowuje je.
  • Samochód zostaje ustawiony w osi poprzez delikatne ruszenie z miejsca, a następnie zostaje zamocowany na hamowni za pomocą pasów
  • Badane jest przełożenie skrzyni biegów i napędu można to zrobić na kilka sposobów. Informacja zostaje wprowadzona do programu hamowni. Uruchamiane są wentylatory nadmuchu.
  • Po upewnieniu się, że temperatura silnika jest już prawidłowa, kierowca rozpędza auto na najwyższym możliwym (zalecane) lub wybranym przez siebie biegu do maksymalnych istotnych dla pomiaru obrotów (zwykle do tzw. odcięcia).
  • Kierowca naciska sprzęgło, pozostawiając włączony bieg. Hamownia zwalnia aż do zatrzymania. Wynik pomiaru prezentowany jest na ekranie. Tuner może analizować uzyskane wyniki (moc, moment obrotowy, opory mechanizmów i toczenia, moc na kołach, wyniki przyrządów pomiarowych będących na wyposażeniu hamowni etc.) w zależności od obrotów.
Uwaga!!! 16 lutego 2009 roku nastąpiło otwarcie hamowni V-tech 4x4. Zapraszamy wszystkich fanów motoryzacji.